23 de gener del 2017

Uns aclariments sobre l'incendi de les casetes de la carn (17-07-1931)

El Dia, Any III, núm.473, 17 de juliol de 1931, pàgina 3.

A la secció "Noves diverses":

"D'uns fets de Navarcles
Carta oberta
Sr. Director d'EL DIA.
Molt Senyor meu:
Agraïria de la seva benevolença es dignés donar cabuda en les columnes del periòdic de la seva seva digna direcció, aquestes 4 ratlles que procedeixen a fi de desvirtuar unes acusacions sobre l'incendi de les casilles per a la venda de carns instal·lades a la plaça de la República i aparegudes en les edicions corresponents els dies 1 i 2 del corrent mes de juliol.
Amb gràcies anticipades m'ofereixo de V. affs. s. s.,
q.e.s.m. [que estrecha su mano]
CELESTÍ VILASECA.
Navarcles, 15 juliol de 1931.
***
En la sotsdita ressenya, es senyalen com a responsables de l'incendi tou Cristòfor Illa i Celestí Vilaseca. Jo no responc del primer però sí haig de manifestar i per la present ho faig públic, que ni les autoritats ni totes les manifestacions d'un poble, són qui per fer unes acusacions semblants i perjudicar com actualment em perjudiquen, privant-me per ordre del govern civil d'exercir la meva indústria sense raó justificada, només que per personalisme de quatre aixelebrats de la població que tot el poble sap qui són i molt menys sense haver trobat cap motiu que podés justificar cap determini.
Em resta solament manifestar que per assumptes polítics hagin hagut d'immiscuir el meu nom amb unes tan falses com absurdes acusacions dient que fèiem la conxorxa entre el secretari del municipi i tot segons l'opinió per ésser ell l'encubridor de coses que jo n'estic ben descartat.
CELESTÍ VILASECA."